چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهره برداری گام به گام مسیر مصلای شرقی

  • کد خبر: ۱۴۴۱۰۴
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
بهره برداری گام به گام مسیر مصلای شرقی
بخشی از پروژه تقاطع مسیر مصلای شرقی و پروژه غیرهم‌سطح با ریل راه آهن تا بهمن گشوده می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از اهداف مدیریت شهری در راستای بهبود کیفیت معابر‌در بخش شرقی مشهد و کاهش ترافیک همیشگی بولوارحر که تنها مسیر دسترسی اهالی این منطقه و زائران بارگاه رضوی از سمت سرخس به حلقه صدمتری شهر به شمار می‌آید، ساخت مسیر دیگری از بولوارحر به سمت تقاطع مصلی است.

عملیات ساخت دو پروژه تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن و مسیر مصلای شرقی از بهمن ۱۳۹۹ با انحراف ریل راه آهن آغاز شد تا پس از ساخت تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن، تداخلی بین مسیر ریلی با مسیر سواره رویی که قرار است تقاطع مصلی را به بولوارحر متصل کند، وجود نداشته باشد. حالا این دو پروژه از پیشرفت فیزیکی پذیرفته شده‌ای برخوردارند و بنا به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد، ساخت تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن و بازگرداندن ریل قطار به مسیر اصلی تا اسفند انجام می‌شود و بخشی از مسیر مصلای شرقی نیز در بهمن، آماده بهره برداری خواهد شد.

پیشرفت ۶۰ درصدی تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن

محمود ریحانی در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت دو پروژه مهم شرق مشهد گفت: عملیات ساخت مسیر شرقی مصلی و تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن با هدف اتصال تقاطع غیرهم سطح مصلی به بولوارحر و ایجاد مسیر جدید برای اهالی شهرک‌های شهیدرجایی و شهید باهنر و زائران بارگاه رضوی درحال اجراست.
وی با اشاره به انحراف ریل راه آهن برای ساخت تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن افزود: با انحراف ریل راه آهن، شرایط برای ساخت این تقاطع فراهم شد و اکنون عملیات ساخت تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن، از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

اتمام تقاطع غیرهم سطح با راه آهن تا اسفند

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد ادامه داد: این هفته دال عرشه این تقاطع، بتن ریزی خواهد شد و تا اواخر این ماه، عرشه تقاطع بتن ریزی کامل می‌شود تا امکان «برگرداندن ریل راه آهن به مسیر اصلی خود» فراهم شود. امیدواریم این عملیات که همان تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن است، تا اواخر بهمن یا اواسط اسفند اجرا شود تا بتوانیم برای ساخت ادامه مسیر مصلای شرقی، ریل انحرافی را جمع کنیم.

ریحانی در ادامه به برخی مسائل فنی اجراشده در این پروژه اشاره کرد و گفت: در تقاطع غیرهم سطح با ریل راه آهن، از مجموع ۹۴ شمع، ۷۶ شمع اجرا شده و ۴۰۰ متر از ۵۰۰ متر دیوارسازی نیز به پایان رسیده است. همچنین در این پروژه، از مجموع ۱۴۰۰ تن آرماتوربندی تاکنون ۱۱۵۰ تن اجرا شده و از مجموع ۱۷ هزار مترمکعب بتن درجا، ۱۴ هزار مترمکعب به مرحله اجرایی رسیده است.

پیشرفت ۶۵ درصدی مسیر مصلای شرقی

عملیات ساخت مسیر مصلای شرقی با هدف اتصال تقاطع مصلی به بولوارحر، دیگر پروژه‌ای بود که مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد آخرین وضعیت ساخت آن را شرح داد و گفت: این مسیر نیز به طول شش کیلومتر درحال ساخت است و اکنون پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی دارد. وی افزود: براساس برنامه ریزی، دو کیلومتر ابتدایی مسیر با هدف اتصال تقاطع مصلی به جاده محمدآباد، تا اواخر دی یا دهه فجر آماده بهره برداری می‌شود و زیربار ترافیکی می‌رود، از همین رو عملیات اجرایی لایه نهایی این قسمت از مسیر درحال انجام است.

ریحانی ادامه داد: چهار کیلومتر باقی مانده مسیر مصلای شرقی با هدف اتصال آن به بولوارحر نیز درحال انجام است و پیش بینی می‌شود این مسیر تا خرداد ۱۴۰۲ به صورت کامل دراختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گیرد. وی با بیان اینکه در جریان ساخت مسیر مصلای شرقی، از مجموع ۲۶ هزارو ۵۰۰ مترمکعب عملیات خاک برداری ۲۶ هزار مترمکعب اجرا شده است، اظهار کرد: همچنین تاکنون، ۲۶ هزار مترمکعب عملیات زیراساس از مجموع ۲۸ هزار مترمکعب این عملیات و ۲۲ هزار مترمکعب عملیات لایه اساس از مجموع ۲۶ هزار مترمکعب اجرایی شده است.

۲۰۰ میلیارد اعتبار برای اجرای ۲ پروژه عمرانی

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد گفت: همچنین در این عملیات، به اندازه ۲۶ هزار تن آسفالت اجرا خواهد شد که اکنون ۱۱ هزار تن آن اجرا شده است. ریحانی افزود: از نظر اعتباری در این دو پروژه، دو قرارداد ۶۰ و ۷۰ میلیارد تومانی امضا شده است که با تعدیل‌های صورت گرفته، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو پروژه درنظر گرفته شده و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان مهم برای آن هزینه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->